پذیرش پروتکل



جام زهری تازه، تقی روزبه 
زیربار این ننگ نروید! روزنامه جمهوری اسلامی 
بیانیه انجمن پژوهشگران ایران خطاب به اتحادیه اروپا در ارتباط با سفر وزاری خارجه به ایران 
هاشمی‌ رفسنجانی: پذیرش شرایط ما از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای آنها مفید است، ایسنا 
سفر وزیران امور خارجه سه کشور اروپایی به ایران از دید رسانه‌های فرانسوی، رادیو فردا
 نقش اروپا در مذاکرات راجع به برنامه اتمى ایران، صدای آلمان
 ایران پروتکل الحاقی را پذیرفت، بی بی سی
تجمع دانشجویان
در مقابل کاخ سعدآباد 
 
پایان بهانه های
سـیــــاسـی
علیــه ایـــران 
آمریکا: اخبار منتشره از توافق هسته‌‏ای ایران و اروپا عاری از صحت ‌‏است  
اروپـا خـرسنــد، آمریکـا مـردد، اسراییــل هشـــدار  
پذیرش پروتکل الحاقی؛ مرحله آخر یا گام اول؟ :: بی.بی.سی 
شبکه الجزیره: ایران توپ را به زمین آمریکا انداخت 
بازتاب مــذاکرات تهـــران در رسانـه‌های جهــان  
پروتکل الحاقی سازمان بین‌المللی انرژی اتمی چه می‌گوید؟   
بازتاب داخلی مـذاکـرات تـهـران(1) 
واقعیت از پس آرمان؛ سرمقاله روزنامه «شرق» :: محمد قوچانی 
بیانیه مشترک انگلیس، فرانسه و آلمان در تهران 

دانشجویان در برابر وزیر خارجه فرانسه دراز کشیدند 
ایران با پذیرفتن یک شرط، پروتکل را بدون قیدوشرط امضا کرد 
وزرای اروپایی در تهران، تهدید در مقابل امتیاز 
طه هاشمی:اولین گام پیروزی ایران برداشته شد!
 حسین شریعتمداری:به تعارفهای دیپلماتیک دل نبندیم

بازتاب پذیرش پروتکل در رسانه‌های اروپا 
پذیرش پروتکل و پرسش‌های بی‌پاسخ
افشای تعهدنامه خاتمی به برلوسکونی برای امضا

مسؤولان ایرانی و برخورد با پروتکل الحاقی
وزرای اروپایی در ایران
 گزارش کامل کنفرانس مطبوعاتی 

فشار بین المللی بر جمهوری اسلامی کارساز است
ترس از دقیقه 90 

هشدار کنفرانس تهران به جمهوری اسلامی

 


امروز

ذوالقدر: دفاع ما از بهشتی در قبال بنی صدر، دفع افسد به فاسد است

 

یک فرد آگاه به سایت امروز گفت: ضد اصلاحات پس از سخنرانی اخیر دبیر کل مشارکت تصمیم به برخورد با این حزب گرفته است. وی سخنان اخیر آقای ذوالقدر را که از اقتدارگراهای افراطی است، در همین راستا ارزیابی کرد که احتمالاً با مشورت آقای حجازی ایراد شده است. وی افزود: آقای ذوالقدر نه فقط مشارکت را التقاطی می داند، بلکه سخن معروف وی در دو سال اول انقلاب این بود که دفاع ما از دکتر بهشتی در مقابل بنی صدر، دفع افسد به فاسد است وگرنه دکتر بهشتی نیز التقاطی است. وی گفت: با توجه به تأکید امام مبنی بر عدم دخالت نظامیان در فعالیت های سیاسی، فعالان سیاسی منتظر اقدام مقام رهبری در این زمینه هستند

 

ناکامی در پروژه گروگان گیری

 

یک مقام آگاه به سایت امروز گفت: ستاد بحران سازی اقتدارگراها از مدتی پیش تصمیم گرفته بود در پاسخ به دستگیری دو مستندساز ایرانی، چند آمریکایی و انگلیسی را گروگان بگیرند تا کشور را با بحران جدیدی مواجه کنند.

وی افزود: ظاهراً به علت ترس از شناسایی و بازداشت بعدی هیچ کس حاضر نشده است دست به چنین اقدامی بزند. به همین دلیل روزنامه جوان وابسته به آقای ذوالقدر در سرمقاله دیروز خود از بسیجیان خواست چند خارجی را گروگان بگیرند تا پس از شناسایی و بازداشت، ردپایی از اعضای ستاد ضد اصلاحات در آن دیده نشود
رویداد

دو دستگی در اردوگاه جناح راست درباره حضور در انتخابات مجلس هفتم

درحالی که رسانه‌‌ها و فعالان وابسته به جناح راست در ماه‌های اخیر به طرح ادعاهایی مبنی بر وجود اختلافات گسترده در میان گروه‌های عضو جبهه دوم خرداد برای انتخابات مجلس هفتم روی آورده‌اند و در این زمینه، تلاش‌هایی برای اختلاف‌افکنی میان جبهه مشارکت و مجمع روحانیون مبارز را سامان دادند، اطلاعات و اخبار دریافتی از وجود اختلافات اساسی در اردوگاه محافظه‌کاران درباره چگونگی حضور در انتخابات مجلس هفتم حکایت دارد.

 

بنابر اطلاعات دریافتی خبرنگار «رویداد» یک سوی این اختلافات را نیروهای تندرو نزدیک به شورای نگهبان تشکیل می‌دهند که سرکردگی آنها را «غلامحسین الهام» سخنگوی دستگاه قضایی و طراح دفاتر نظارتی شورای نگهبان و «علی‌محمد جهرمی» از نزدیکان ناطق‌نوری و رئیس تشکیلات دفاتر نظارتی برعهده دارند. این جریان معتقد است که ضرورت دارد تمامی 135 نماینده امضاکننده نامه به مقام رهبری به همراه کلیه افرادی که به جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب یا نیروهای ملی ـ مذهبی گرایش دارند و اطلاعات مربوط به آنها از طریق دفاتر نظارتی جمع‌آوری شده است، رد صلاحیت شوند تا جناح راست بتواند با چهره‌های شاخص خود مجلسی قوی و مقتدر را به دست آورد. از سوی دیگر، جریان‌های معتدل‌تر این جناح معتقد به «نظارت نرم» در انتخابات هستند. این جریان اعتقاد دارند که آزاد بودن انتخابات به ایجاد شکاف میان جریان‌های مختلف دوم خردادی منجر می‌شود و با توجه به استقبال اندک شهروندان می‌توان با سازماندهی نیروهای خود از طریق بسیج و نهادهای حکومتی و کاندیدا کردن چهره‌های کمتر شناخته شده راست که دارای وجهه علمی و کارشناسی هم باشند، مجلس را به دست آورد.

 

طبق اطلاعات رسیده به «رویداد»، در اجلاس سراسری دبیران مؤتلفه که اخیراً در مشهد برگزار شد نیز در این‌باره بحث‌‌های گسترده‌ای صورت گرفت که درنهایت، جمع‌بندی لازم درباره چگونگی حضور در انتخابات حاصل نشد.

 

این چند دستگی‌‌ها در جناح راست درحالی صورت می‌گیرد که فعالان سیاسی انتظار دارند با توجه به اعلام روشن مواضع جبهه مشارکت در کنگره پنجم، جناح راست نیز شعار و پیام خود را برای ارائه به افکار عمومی در آستانه انتخابات اعلام کند

انصار و گردانندگان برنامه ‌«چراغ» در اینترنت فعال می‌شوند

یک منبع آگاه روز دوشنبه به خبرنگار «رویداد» گفت: در پی عدم موفقیت برخی سایت‌های اینترنتی وابسته به مخالفان اصلاحات، این جریان در نظر دارد سایت‌های دیگر خود را فعال کند.

 

به گفته این منبع، در همین زمینه سایت اینترنتی «چلچراغ» در هفته‌های اخیر فعال‌تر شده است. این در حالی است که سایت «دریچه» عملاً فعالیت خود را متوقف کرده است.

 

منبع مذکور افزود که گردانندگان سایت چلچراغ همان کسانی هستند که در تهیه و تدوین برنامه «چراغ» علیه دولت خاتمی در سال 77 نقش داشتند.

 

از سوی دیگر، طی یک دستور تشکیلاتی در نشست اخیر انصار حزب‌الله، به تشکل‌های شهرستانی این گروه دستور داده شده که هر چه سریعتر به راه‌اندازی سایت‌های مختلف اینترنتی برای حوزه‌های فعالیت خود اقدام کنند. برای این اقدام بودجه و سازماندهی مناسبی در نظر گرفته شده است.

 

استعفای دسته جمعی اعضای تحریریه «سروش جوان» در اعتراض به سردبیری «محمدمهاجری»

 

اعضای هیات تحریریه مجله «سروش جوان» اعلام کردند که از هفته سوم مهرماه فعالیت خود در این نشریه را پایان داده اند. طبق متنی که گردانندگان سابق سروش جوان در وبلاگ خود منتشر کرده اند این اقدام در اعتراض به عملکرد «محمد مهاجری» عضو شورای سردبیری روزنامه کیهان که اخیرا" سردبیری مجله را عهده دار شده صورت گرفته است.


پیک نت

برخی زندانیان سیاسی

بزودی آزاد خواهند شد! ا 

 

 بموجب برخی شنیده ها، در محافل سیاسی تهران، طی روزهای آینده چند تن از زندانیان مطبوعاتی و سیاسی با سپردن وثیقه آزاد خواهند شد. علاوه بر چهره های شناخته شده ملی- مذهبی، از ایرج جمشیدی روزنامه نگار قدیمی و سردبیر روزنامه آسیا نیز بعنوان زندانی که بزودی آزاد خواهد شد یاد می شود.

 

این اقدامات می تواند عمدتا متاثر از فشار اتحادیه اروپا برای رعایت حقوق بشر و همچنین سفرقریب الوقوع هیات بازرسان آزادی بیان کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد باشد. گفته می شود خبر آزادی قریب الوقوع این زندانیان به خانواده های آنها نیز اطلاع داده شده است. یک کمیته مشترک از فرماندهان سپاه پاسداران و دادستانی تهران زیر نظر حجت الاسلام میرحجاری منشی ویژه رهبر پروژه دستگیری ملی – مذهبی ها، روزنامه نگاران زندانی دوران اخیر و فعالان دفتر تحکیم وحدت را برعهده داشته است. پروژه یورش به سازمان های سنجش افکار عمومی نیز با هدف به زندان افکندن عباس عبدی و فلج سازی جبهه مشارکت نیز توسط همین کمیته رهبری شد. در این کمیته میرحجاری نمایندگی رهبر را برعهده دارد و سردار باقر ذوالقدر قائم مقام فرمانده کل سپاه پاسداران سپاه را نمایندگی می کند. عباس علیزاده رئیس دادگستری مرکز و گاه سعید مرتضوی دادستان عمومی و انقلاب تهران نیز به نیابت از قوه قضائیه در این کمیته حضور می یابند. با آنکه آزادی هاشم آغاجری نیز مطرح است، گفته می شود مخالفت کینه توزانه با آزادی عباس عبدی همچنان در این کمیته ادامه دارد.


دومین کنفرانس تهران

ا6 دهه پس از کنفرانس اول

کنفرانس اول در سال 1943 و

پس از خلع رضاخان از سلطنت در تهران برپا شد

 

  وزرای خارجه انگلیس , فرانسه و آلمان بمنظور بررسی آمادگی ایران جهت امضای  پروتکل منع گسترش سلاح های هسته ای، رعایت حقوق بشر و خاتمه بخشیدن به تروریسم  امروز وارد تهران می شوند. آنها قرار است با سه پرواز جداگانه وارد تهران می شوند، در حالیکه پیش تر گمان می رفت آنها با یک هواپیما و در یک پرواز خود را به تهران برسانند. درتاریخ 25 ساله جمهوری اسلامی چنین حجم دیپلماتیکی سابقه نداشته و بسیاری این سفر و ملاقات در تهران را به کنفرانس تهران، در جریان جنگ دولت جهانی میان سران امریکا، انگلستان و روسیه تشبیه می کنند. کنفرانسی که پس از خلع رضا شاه از سلطنت و تبعید او از ایران سال 1943 در تهران برپا شد و ایران نام پل پیروزی بر فاشیسم را گرفت